LEDELSESRAPPORTERING
Træf dine beslutninger på baggrund af fakta med BI
​
Korrekt og pålidelig ledelsesrapportering er afgørende for, hvor gode de beslutninger der træffes, i realiteten er.
​
Med en veleksekveret BI-løsning kan du og resten af ledelsen være sikre på, at de tal, I baserer jeres forretningskritiske beslutninger på, altid er up-to-date og korrekte. I har endvidere til enhver tid mulighed for at lave dybere analyser af dataene bag tallene og finde frem til årsagerne til positive og negative tendenser i virksomheden.
​
Hos Capana tilbyder vi business intelligence skræddersyet til din virksomhed og branche - og baseret på en af verdens førende BI-teknologier, Qlik.
​
Herunder præsenteres en række områder, hvor ledelsesrapportering kan optimeres gennem en Qlik-baseret BI-løsning.
Fremtidssikret ledelsesrapportering, der giver indsigt, overblik og kontrol
​
Med en velfungerende BI-løsning som grundlag for virksomhedens ledelsesrapportering får I adgang til en overskuelig og letforståelig visualisering af virksomhedens udvikling og nøgletal.
​
Tallene - eksempelvis KPI'er, kortoverlejring af salgstal, sælger- eller afdelingsperformance osv. - præsenteres i overskuelige rapporter, som kan skræddersys til hver enkelt leder efter behov.
​
Opstår der ønske om at dykke dybere ned i dataene bag tallene, eksempelvis før eller under et ledermøde, får I med en Qlik-baseret BI-løsning nem adgang til dette gennem systemets drill-down-funktion, som tilgås gennem et dashboard i en browser.
​
Til forskel fra flere af de gængse, kube-baserede BI-løsninger, er det desuden, med en løsning baseret på Qlik-teknologien, muligt at udbygge med nye områder, dashboards og rapporter – uden at det påvirker den eksisterende løsning. Dette sikrer, at BI-løsningen effektivt kan følge med i virksomhedens løbende forretningsoptimering og udgør et solidt grundlag for dens fremtidige udvikling.
Kontakt BI-specialist Anders Frost
​
anders.frost@capana.dk
Tlf: +45 5151 2271
Automatiseret opdatering og distribution af ledelsesrapportering
​
Opdatering og udsendelse af virksomhedens ledelsesrapportering kan automatiseres med et velfungerende BI-system. Derved skæres gentagne, manuelle arbejdsopgaver væk, og I opnår samtidig højere kvalitet i de udsendte rapporter, når manuelle indtastninger og beregninger – og dermed potentielle fejlkilder – minimeres.
​
Udsendelsen af ledelsesrapporteringen kan desuden segmenteres efter ønske, så hver enkelt leder kan modtage automatiserede rapporter med de nøgletal og oversigter, vedkommende ønsker, samt med fast defineret interval - eksempelvis ugentligt eller dagligt,
eller på fastlagt dato.
​
Automatiseringen af opdatering og distribution af ledelsesrapporteringen frigiver værdifuld arbejdstid i ledelsens og medarbejdernes hverdag, som i stedet kan udnyttes til andre vigtige arbejdsopgaver – herunder at analysere dataene, og dermed årsagerne, bag resultaterne.
Ledelsesrapportering optimeret gennem self-service
​
Ud over den automatiserede opdatering og udsendelse af virksomhedens ledelsesrapportering giver en Qlik-baseret BI-løsning endvidere ledelsen direkte - og hurtig - adgang til opdaterede KPI'er, kort, resultater mv. i hverdagen.
​
Hver leder kan få sit eget skræddersyede dashboard med lige netop de tal, statistikker og kort, der er relevante for vedkommendes daglige arbejde.
​
Derved får lederen hurtigt og nemt overblik over den aktuelle situation og har endvidere adgang til selv at dykke ned i dataene bag og se eksempelvis nye vinkler eller andre perioder eller foretage endnu mere omfangsrige dybdeanalyser.
​
Dette giver optimerede arbejdsgange, når ledere (og andre medarbejdere) ikke skal vente på, at IT-afdelingen eller BI-udbyderens udviklere fremskaffer nye rapporter med de ønskede tal - og dermed større handlekraft og mulighed for at agere proaktivt på tendenser i markedet.